آپدیت جدید تلگرام منتشر شد؛ چت‌های قابل اشتراک گذاری و تصویر زمینه سفارشی


تلگرام یک برنامه پیام رسان مبتنی بر فضای ابری است که روشی سریع، ایمن و قابل اعتماد برای برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این برنامه در سال 2013 توسط دو برادر با نام‌های پاول و نیکولای دوروف تأسیس شد و از آن زمان به یکی از محبوب ترین برنامه‌های پیام رسان در جهان تبدیل شده است. تلگرام از رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی می‌کند، به این معنی که پیام‌ها و تماس‌ها توسط یک کلید رمزگذاری منحصر به فرد محافظت می‌شوند که فقط فرستنده و گیرنده می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

این برنامه پیام رسان همچنین ویژگی‌هایی مانند چت گروهی، تماس صوتی و امکان ارسال فایل تا اندازه 2 گیگابایت را ارائه می‌دهد. به علاوه، تلگرام دارای یک رابط برنامه‌نویسی یا API قوی است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد ربات‌ها، بازی‌ها و سرویس‌های جذاب دیگری را ایجاد و در تلگرام عرضه کنند. تلگرام به صورت منظم و مداوم به‌روزرسانی‌هایی دریافت می‌کند که هر چه بیشتر این پیام رسان را غنی‌تر و کاربردی‌تر می‌کنند. در جدیدترین مورد نیز اخیراً آپدیت جدید تلگرام ویژگی‌های هیجان انگیزی را برای این اپلیکیشن به ارمغان آورده که در ادامه به مرور تغییرات آن خواهیم پرداخت. با ما در دیجی رو همراه باشید.

اضافه شدن چت‌های قابل اشتراک گذاری، تصویر زمینه‌های سفارشی و ربات‌های بهبود یافته به تلگرام

چت‌های قابل اشتراک گذاری

تلگرام در آپدیت جدید خود چندین ویژگی و ارتقاء جدید را معرفی کرده که تجربه کاربری را در این پیام رسان بهبود می‌بخشند. از جمله ویژگی‌های جدید می‌توان به پوشه‌های چت قابل اشتراک گذاری، تصاویر پس زمینه سفارشی و ربات‌های بسیار بهینه‌تر و بهتر از قبل اشاره کرد. کاربران اکنون می‌توانند کل محتوای پوشه‌های چت خود را تنها با با یک لینک به اشتراک بگذارند و به این ترتیب، دعوت کردن دوستان به گروه‌ها یا مجموعه‌ای از کانال‌های خبری را آسان‌تر انجام دهند. تصویر زمینه‌ها یا همان والپیپرهای سفارشی را نیز می‌توان با ترکیب عکس‌ها و رنگ‌های دلخواه ایجاد و در چت‌های خاص استفاده کرد. ربات‌ها هم با اضافه شدن قابلیت میزبانی برنامه‌های وب که از ویژگی همکاری گروهی و استفاده چند نفره پشتیبانی می‌کنند، بهبود پیدا کرده‌اند.

تصاویر پس زمینه سفارشی

علاوه بر این، پیمایش یا اسکرول کردن در بخش پیوست‌ها اکنون سریع‌تر از قبل شده و رابط کاربری نیز بهبودهای متعددی داشته است. اعضای گروه‌ها اکنون می‌توانند ببینند پیام‌ها در چه زمانی خوانده شده‌اند که این مورد برای گروه‌های کمتر از 100 عضو می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. از دیگر بهبودهای جزئی تلگرام در نسخه جدید می‌توان به اضافه شدن انیمیشن‌های جدید در آیفون‌های جدید اشاره کرد که هنگام مرور و مشاهده تصاویر پروفایل قابل مشاهده هستند. تمام این ویژگی‌های جدید، تلگرام را به گزینه‌ای بسیار بهتر برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال یک برنامه پیام‌رسان سریع، ایمن و غنی از امکانات هستند. اگر شما هم تاکنون به‌روزرسانی جدید تلگرام را دریافت نکرده‌اید، حتماً پیشنهاد می‌کنیم با ورود به گوگل پلی یا اپ استور این کار را انجام داده و از ویژگی‌های جدید اضافه شده لذت ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید