اتریوم دسترسی به 30 میلیارد دلار توکن را فراهم کرد


به روز رسانی نرم افزاری برای دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا یعنی اتریوم صورت گرفت.این ارتقاء اتریوم به سرمایه گذاران امکان دسترسی به بیش از 30 میلیارد دلار توکن دیجیتال را می دهد.

به گزارش تکناک، ارتقاء به بلاک چین اتریوم به نام Shapella به این معنی است که سرمایه گذاران می توانند شاخه ای از توکن های اتری را که برای سرمایه گذاری در شبکه بلاک چین که در طول سه سال گذشته ذخیره کرده اند، آزاد سازی کنند.

Shapella که ترکیبی از دو کلمه Shanghai و Capella است، کد لایه‌های اجرایی و توافقی (زنجیره های فانوس دریایی) که دو لایه اصلی اتریوم هستند را مدرن می‌کند. از زمان ادغام، اتر یک سیستم یک طرفه بوده است. شما می توانید، نوعی از توکن اتر (استک اتر) را بخرید (استکینگ) اما نمی توانید از آنها کناره گیری کنید. هدف Shapella این است که این مشکل را برطرف کند و اعتباردهندگان و کاربران را قادر سازد تا استک اتر خود را در شبکه رها کنند.

به لطف این ارتقای جدید، کاربران می‌توانند به بیش از 18 میلیون ETH که در زنجیره فانوس دریایی، وجود دارد دسترسی داشته باشند و حتی می توانند از این توکن ها صرفه نظر کنند و آن را رها نمایند. بر اساس داده‌های شرکت Dune Analytics، این توکن‌های به‌اصطلاح «استک اتر» در حال حاضر حدود 15 درصد از کل توکن‌های اتر را تشکیل می‌دهند و حدود 31 میلیارد دلار ارزش دارند. در توییتی از تیم بیکو از بنیاد اتریوم، (گروهی که شبکه اتریوم را نمایندگی می‌کند)، این ارتقا تقریباً در ساعت 22:30 به وقت گرینویچ برای شروع برنامه ریزی شده است.

سرمایه گذاران پیش بینی کرده اند که این تغییرات باعث افزایش نوسانات اتر می شود. برخی پیش‌بینی می‌کنند که موج فروش ناشی از آزاد سازی بزرگ می‌تواند قیمت اتر را که اکنون دارای ارزش بازاری تقریباً 230 میلیارد دلاری است و بعد از بیت کوین از نظر ارزش در رتبه دوم قرار دارد پایین بیاورد.

It's happening 🎊

Shapella is scheduled on mainnet for epoch 194048, scheduled for 22:27:35 UTC on Apr. 12, 2023 📆

Client releases compatible with the upgrade are listed in the announcement below 👇https://t.co/I0hSv9lnjz

— timbeiko.eth ☀ (@TimBeiko) March 28, 2023

تحلیلگران دویچه بانک در یادداشتی می گویند: آزادسازی این سرمایه گذاری که قبلاً محقق نشده بود، در صورتی که فوراً منحل شود ممکن است منجر به فشار نزولی قابل توجهی در قیمت شود.

این تنها به‌روزرسانی مهم اتریوم در ماه‌های اخیر نیست. اتریوم در جدیدترین به روز رسانی اصلی خود، مصرف انرژی خود را در ماه سپتامبر به میزان قابل توجهی کاهش داد، حرکتی که حامیان آن ادعا کردند که اتریوم در تلاش برای پیشی گرفتن از بیت کوین مزیتی را به ارمغان می آورد.

در حالی که بیت کوین امسال بیش از 80 درصد افزایش یافته است، اتر تنها کمی کمتر از 60 درصد افزایش یافته است. پس از سال سخت 2022 که شاهد از دست رفتن تریلیون ها دلار بازار ارزهای دیجیتال بود، بازار در سال 2023 به امید کاهش سرعت افزایش نرخ بهره بانک مرکزی بهبود یافت.

سیستم‌های مالی غیرمتمرکز، مانند اتریوم که خدمات مالی را بدون استفاده از محافظ های متعارف مانند بانک‌ها ارائه می‌کنند، به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. با این حال، هنوز به ندرت در امور مالی یا تجارت سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشته اتریوم دسترسی به 30 میلیارد دلار توکن را فراهم کرد اولین بار در تک ناک – اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید