«زد تی ای اکسون 50 اولترا» و «اکسون پد فایو جی» معرفی شدند


ZTE امروز با برگزاری یک رویداد بزرگ در چین از جدیدترین گوشی هوشمند و تبلت پرچمدار خود در سری اکسون رونمایی کرد. این دو دستگاه که اکسون 50 اولترا (Axon 50 Ultra) و اکسون پد (Axon Pad) نام دارند، مجهز به تراشه پردازشی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و فناوری شارژ 80 وات بوده و سیستم عامل اختصاصی MyOS 13 مبتنی بر اندروید 13 را به صورت پیش فرض اجرا می‌کنند.

زد تی ای اکسون 50 اولترا
(ZTE Axon 50 Ultra)

اکسون 50 اولترا دارای صفحه نمایش امولد خمیده 6.67 اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز است. در قسمت پشتی هم می‌توان دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی سونی IMX787 (مجهز به فناوری لرزشگیر اپتیکال یا OIS)، ماژول تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی را مشاهده کرد. سیستم عامل MyOS 13 مبتنی بر اندروید 13 به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب شده و یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 80 وات وظیفه تأمین انرژی قطعات را بر عهده دارد.

زد تی ای اکسون 50 اولترا

یکی از مهمترین مشخصه‌های اکسون 50 اولترا که در مراسم رونمایی نیز توجه ویژه‌ای به آن شد، قابلیت برقراری ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه از طریق زیرساخت ماهواره BeiDou است که امکان ارسال و دریافت پیامک (SMS) را در مناطقی که پوشش مخابراتی مناسبی ندارند، مهیا می‌کند. این گوشی به پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز شده که تا قبل از عرضه اسنپدراگون 8 نسل 2، پرچمدار محصولات کوالکام بود. حافظه رم اکسون 50 اولترا از جدیدترین نوع یعنی LPDDR5X است، اما فضای ذخیره‌سازی آن به فناوری UFS 3.1 محدود شده است. همچنین، یک تراشه امنیتی ویژه که توسط ZTE توسعه یافته وظیفه رمزگذاری در سطح سخت افزاری را بر عهده دارد.

در حال حاضر اطلاعات مربوط به قیمت و تاریخ دقیق ورود اکسون 50 اولترا به بازار اعلام نشده و باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی بمانیم.

زد تی ای اکسون پد
(ZTE Axon Pad)

زد تی ای اکسون پد

اکسون پد که به عنوان اولین تبلت مجهز به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 معرفی شده دارای ضخامت 6.5 میلی متری و وزن 605 گرمی است. این دستگاه از یک صفحه نمایش 12.1 اینچی IPS LCD با وضوح 2.5K یعنی 2560 در 1600 پیکسل، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و عمق رنگ 10 بیتی استفاده می‌کند. اکسون پد از لوازم جانبی متنوعی مانند قلم و صفحه کلید مغناطیسی هوشمند ZTE نیز پشتیبانی می‌کند.

این تبلت نیز مانند گوشی پرچمدار اکسون 50 اولترا با سیستم عامل MyOS 13 مبتنی بر اندروید 13 از جعبه خارج می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی بین پروفایل‌های کاری و شخصی خود جابجا شوند. همچنین ZTE نوید اتصال یکپارچه با انواع دستگاه‌های این برند را داده است. تبلت جدید اکسون پد در کنار تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، از رم LDDR5 و فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند و به یک تراشه اختصاصی برای تأمین امنیت دستگاه مجهز شده است.

زد تی ای اکسون پد

اکسون پد یک باتری 10000 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ 80 وات پشتیبانی می‌کند. همچنین اولین تبلتی است که از دو سیم کارت 5G به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. در پنل پشتی این تبلت یک دوربین تک لنزه به همراه فلاش LED تعبیه شده اما در حال حاضر هیچ جزئیاتی از وضوح و شمار مگاپیکسل‌های دوربین‌های جلو و عقب در دست نیست.

ZTE هنوز حجم رم و گزینه‌های مختلف فضای ذخیره‌سازی اکسون پد را اعلام نکرده و فعلاً تنها امکان خرید آن برای شرکت‌ها و نهادهای دولتی وجود دارد. بنابراین، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان ورود تبلت به بازار و قیمت آن باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی بمانیم. در انتها، همان‌طور که در تصویر بالا هم مشاهده می‌کنید، اکسون پد در رنگ‌های مشکی و خاکستری موجود خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید