ماموریت فضاپیمای استارشیپ ناتمام ماند


فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس امروز پنجشنبه از تگزاس به پرواز درآمد تا اولین پرتاب موفق زیر مداری برای قدرتمندترین موشک جهان را رقم بزند اما موفق به انجام کامل پرواز آزمایشی خود نشد.

به گزارش تکناک، این فضاپیما از کنترل خارج شد و در حدود چهار دقیقه پس از پرواز به گلوله ای از شعله منفجر شد و آزمایش را کوتاه کرد.در بیانیه‌ای در توییتر، شرکت SpaceX اعلام کرد: فضاپیمای استارشیپ قبل از رسیدن به مرحله جداشدن به طور ناگهانی و غیر برنامه‌ریزی شده از هم گسیخت.

As if the flight test was not exciting enough, Starship experienced a rapid unscheduled disassembly before stage separation

— SpaceX (@SpaceX) April 20, 2023

در طول پرواز 90 دقیقه‌ای آزمایشی امروز، قرار بود که Starship ، در حالی که سفری به دور زمین انجام می‌دهد به ارتفاع حدود 240 کیلومتر برسد و در نهایت نزدیک هاوایی در اقیانوس آرام در اقیانوس سقوط کند. SpaceX اولین پرواز آزمایشی خود را در 17 آوریل به دلیل وجود یک شیر فشار “یخ زده” به تعویق انداخت.

به گفته اسپیس ایکس، هدف آزمایش امروز «اطلاع رسانی و بالا بردن احتمال موفقیت در آینده است، حتی اگر در طول پرواز همه چیز طبق برنامه پیش نرود.اسپیس ایکس به سرعت توسعه Starship را پیش می‌برد.


سیستم پرتاب اسپیس ایکس در نهایت به انتقال فضانوردان و محموله‌ها به ماه، مریخ و فراتر از آن کمک می‌کند. این همان سیستمی است که ناسا از آن برای بازگرداندن فضانوردان به ماه در طی ماموریت آرتمیس III در سال 2025 استفاده خواهد کرد.

سیستم پرتاب 394 فوتی که از Booster فوق سنگین و فضاپیمای Starship تشکیل شده است، در مجموع به عنوان Starship شناخته می شود. تقویت کننده Super Heavy اسپیس ایکس مجهز به 33 موتور قدرتمند فالکون رپتور است و برای استفاده مجدد طراحی شده است. با این حال، اسپیس ایکس این بار قرار نبود از این ویژگی استفاده کند، زیرا قرار بود تقویت کننده به جای تلاش برای فرود عمودی، اندکی پس از پرتاب به خلیج مکزیک بیفتد.

نوشته ماموریت فضاپیمای استارشیپ ناتمام ماند اولین بار در تک ناک – اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید