نوکیا C300 با پردازنده اسنپدراگون 662 و قیمت پایین در راه است


اچ‌ام‌دی گلوبال تاکنون چندین گوشی جدید تحت سری C عرضه کرده که نوکیا C12 و C12 پلاس برخی از آن‌ها هستند. این‌ها گوشی‌هایی معمولی با سخت افزار مناسب و قیمت مقرون به صرفه هستند که می‌توانند نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کنند. حال، به نظر می‌رسد این شرکت در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند اقتصادی جدید با تراشه اسنپدراگون 662 است. گوشی مورد بحث به احتمال زیاد نوکیا C300 نام خواهد داشت و اخیراً جزئیات جالبی در مورد آن در تست بنچمارک Geekbench ظاهر شده است. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به این جزئیات بیندازیم.

نوکیا C300 احتمالاً یک گوشی هوشمند ارزان قیمت خواهد بود

نوکیا C300 در سایت بنچمارک Geekbench با نام “HMD Global Nokia C300” دیده شده است. برای کسانی که احتمالاً اطلاع ندارند باید یادآوری کنیم که شرکت فنلاندی اچ‌ام‌دی گلوبال (HMD Global) با خرید امتیاز برند نوکیا از مایکروسافت اکنون چند سالی است که تولید گوشی‌های این برند مشهور را بر عهده دارد و توانسته آن را دوباره به یک نام آشنا در صنعت موبایل تبدیل کند. نوکیا C300 هم که در ادامه همین روند تولید شده، مجهز به 3 گیگابایت حافظه رم و سیستم عامل اندروید 12 خواهد بود. درست است که اندروید 13 مدت‌هاست منتشر شده اما نوکیا هیچ‌گاه در به‌روز بودن سیستم عامل گوشی‌هایش خوب عمل نکرده و از همین رو دیدن اندروید 12 در مقابل نام سیستم عامل نوکیا C300 اصلاً عجیب نیست.

نوکیا C300 در Geekbench

بر اساس آنچه که در نتایج Geekbench ذکر شده، این گوشی هوشمند مجهز به یک پردازنده هشت هسته‌ای با مادربردی با اسم رمز Orion می‌باشد. حداکثر فرکانس پردازنده 2.02 گیگاهرتز و فرکانس پایه آن نیز 1.80 گیگاهرتز درج شده است. بر پایه این اطلاعات، تا حدود زیادی مطمئن هستیم که تراشه پردازشی تعبیه شده در دل نوکیا C300 از نوع اسنپدراگون 662 است که یکی از پردازنده‌های میان‌رده مبتنی بر ARM محسوب می‌شود. این تراشه همچنین از چیپ گرافیکی ادرنو 610 استفاده می‌کند.

شایان ذکر است که نوکیا C300 در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای موفق به کسب امتیازهای 306 و 1164 شده است. با اینکه غیر از موارد ذکر شده، مشخصات دیگر این گوشی هنوز مشخص نیست اما همانطور که گفته شد، می‌توان آن را به عنوان یک گوشی هوشمند ارزان قیمت با قیمتی در محدوده 100 تا 150 دلار در نظر گرفت. هنوز هیچ اطلاعیه رسمی از سوی اچ‌ام‌دی گلوبال در خصوص نوکیا C300 منتشر نشده اما انتظار می‌رود در روزهای آینده جزئیات بیشتری ارائه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید