پردازنده اگزینوس 2400 سامسونگ بهبود گرافیکی عظیمی را به همراه خواهد داشت


طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال کار بر روی یک پردازنده پرچمدار جدید است که انتظار می‌رود اگزینوس 2400 (Exynos 2400) نام داشته باشد. طبق اطلاعاتی که یکی از منابع افشاگر مشهور در توییتر منتشر کرده، این تراشه پردازشی جدید یک واحد گرافیکی جدید مبتنی بر RDNA2 با 6 WGP را در خود جای داده که چهار برابر واحد پردازش گرافیکی بیشتری نسبت به چیپ گرافیکی Xclipse 920 در اگزینوس 2200 دارد.

WGP مخفف “پردازنده گروه کاری” و بخشی از معماری RDNA است که توسط AMD توسعه یافته است. در معماری جدید RDNA2 یک WGP شامل 2 واحد محاسباتی است، بنابراین، چیپ گرافیکی اگزینوس 2400 در مجموع دارای 12 واحد پردازش گرافیکی خواهد بود. این در حالی است که در اگزینوس 2200 تنها 3 واحد پردازش گرافیکی تعبیه شده بود. بدیهی است که فاکتورهایی مانند سرعت کلاک و معماری نیز در عملکرد کلی یک پردازنده نقش دارند، اما بعید است که در این بخش‌ها شاهد تغییرات چشمگیری باشیم.

اگزینوس 2400

سامسونگ با AMD و توسعه دهندگان بازی همکاری می‌کند تا فناوری رهگیری پرتو یا همان Ray Tracing را در جدیدترین تراشه‌های خود پیاده‌سازی کند. یکی از اولین بازی‌ها که قرار بود از رهگیری پرتو در اندروید پشتیبانی کند، Diablo: Immortal است که البته تا به امروز گوشی‌های هوشمند مجهز به اگزینوس 2200 نمی‌توانند آن را در بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کنند.

گزارش‌های قبلی حکایت از این داشتند که اگزینوس 2400 دارای پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای با یک هسته اصلی Cortex-X4، دو هسته Cortex-A720 با فرکانس بالاتر، سه هسته Cortex-A720 دیگر با سرعت کلاک پایین‌تر و چهار هسته کم مصرف Cortex-A520 خواهد بود.

گفته می‌شود که تراشه اگزینوس 2400 برای اولین بار در سری گلکسی اس 24 در اوایل سال آینده میلادی به کار گرفته شده و روانه بازار خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید