گوگل بارد روز به روز باهوش‌تر می‌شود؛ قابلیت کدنویسی هم فراهم شد


چت‌های هوش مصنوعی که اخیراً بسیار جنجال برانگیز شده‌اند، می‌توانند با ارائه کمک در نوشتن کد، تولید تکه‌های کد و حتی اشکال‌زدایی کدها، به برنامه‌نویسان کمک کنند. این ابزارهای مدرن همچنین می‌توانند توضیحاتی را در مورد اینکه چرا بلوک‌های خاصی از کد یک خروجی خاص تولید می‌کنند، ارائه کرده و به این ترتیب برای کسانی که تازه شروع به یادگیری برنامه‌نویسی کرده‌اند، بسیار مفید باشند.

علاوه بر این، چت‌های هوش مصنوعی می‌توانند کدهای موجود را تجزیه و تحلیل کرده و راه‌هایی را برای بهینه‌سازی آن‌ها جهت افزایش کارایی و سرعت پیشنهاد دهند. این ابزارها با توانایی پردازش حجم وسیعی از داده‌ها و ارائه پیش‌بینی‌های بسیار دقیق، در حال تبدیل شدن به ابزاری قدرتمند برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان هستند. در تازه‌ترین خبر و طبق گزارش‌هایی که اخیراً منتشر شده‌اند، گوگل نیز قابلیت‌های کدنویسی را در ربات چت هوش مصنوعی خود، یعنی بارد (Bard)، اضافه کرده و به این ترتیب یک گام بزرگ دیگر برای رقابت جدی با ChatGPT برداشته است.

بارد از جاوا، پایتون، جاوا اسکریپت، سی پلاس پلاس و زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر پشتیبانی خواهد کرد

گوگل به عنوان یکی از غول‌های فناوری دنیا، هوش مصنوعی بارد (Bard) را به توانایی تولید، اشکال‌زدایی و توضیح کد در 20 زبان برنامه نویسی مختلف، از جمله جاوا، پایتون، جاوا اسکریپت و سی پلاس پلاس مجهز کرده است. علاوه بر این، بارد می‌تواند با سایر محصولات گوگل مانند Colab و Sheets نیز یکپارچه شود. جدا از کدنویسی، هوش مصنوعی بارد قادر است توضیحاتی را برای تکه‌های کد ارائه کرده و به اشکال‌زدایی آن‌ها کمک کند. با اینکه بارد قابلیت بهینه‌سازی کدهای نوشته شده را نیز دارا می‌باشد، اما گوگل توصیه می‌کند که حتماً خروجی بارد را آزمایش کنید زیرا ممکن است ناقص باشد یا نتایج غیرمنتظره‌ای داشته باشد.

گوگل بارد

قابلیت‌های برنامه نویسی بارد می‌تواند منبع ارزشمندی برای مبتدیان باشد، زیرا به خوبی توضیح می‌دهد که چگونه و چرا یک کد خاص یک خروجی خاص را تولید می‌کند. گوگل در اوایل سال جاری میلادی دسترسی به چت هوش مصنوعی خود را به صورت محدود امکان‌پذیر کرد، اما هنوز تا رسیدن به سطح محبوبیت ChatGPT راه زیادی در پیش دارد. این شرکت با استفاده از مدل زبانی جدید خود، موسوم به PALM، به بهبود بارد از طرق مختلف ادامه می‌دهد و با به‌روزرسانی‌های اخیر نیز آن را تا حدود زیادی تقویت کرده است.

گوگل همچنین صفحه «به‌روزرسانی‌های آزمایشی» را برای ردیابی تغییرات ربات چت خود در زمان افزودن ویژگی‌های جدید و رفع اشکال ایجاد کرده است. قابلیت‌های برنامه‌نویسی اخیر بارد نشان می‌دهند که چگونه گوگل در تلاش است تا با ارتقاء مداوم این چت هوش مصنوعی، زندگی را برای کاربرانش آسان‌تر کرده و البته با ادغام آن با سایر محصولات گوگل آن را به منبعی جذاب برای کسانی که به دنبال برنامه‌نویسی هستند تبدیل کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید