شیائومی 13 اولترا رسماً معرفی شد؛ غول جدید عکاسی با موبایل!


طرفداران شیائومی این روزها مشتاقانه منتظر رونمایی رسمی از گوشی هوشمند شیائومی 13 اولترا بودند که مدت‌هاست شایعات و افشای اطلاعات در مورد آن قوت گرفته است. به عنوان مثال اخیراً گزارش شده بود که این گوشی با یک درصد شارژ باتری می‌تواند 60 دقیقه کار کند که بسیار قابل توجه بود. اصطلاح «قاتل پرچمدار» اغلب در صنعت گوشی‌های هوشمند به محصولات زیادی اطلاق می‌شود، اما شیائومی در گذشته نشان داده که در تولید قاتل پرچمدار واقعاً تبحر دارد و به نظر می‌رسد که این شرکت با شیائومی 13 اولترا در مسیر رسیدن دوباره به همان موفقیت قرار دارد.

شیائومی 13 اولترا امروز به طور رسمی توسط این کمپانی چینی رونمایی شده و باید گفت برخی از ویژگی‌های آن واقعاً چشمگیر هستند. این دستگاه با مشخصات جذاب و طراحی شیک، می‌تواند هیجان را دوباره به بازار گوشی‌های هوشمند بازگردانده و بار دیگر تنور رقابت را در این حوزه داغ کند.

یکی از بارزترین ویژگی‌های شیائومی 13 اولترا طراحی پشتی آن است. نوع طراحی ماژول دوربین این گوشی پیش از این نیز به صورت آنلاین ظاهر شده بود، اما با این وجود، در تصاویر رسمی آن می‌بینیم که قاب پشتی سبز زیتونی و چرم رنگدانه‌ای همراه با طراحی دوربین به جذابیت بصری خیره‌کننده آن کمک می‌کند. شیائومی 13 اولترا دارای یک ماژول دوربین دیسکی است که در یک حلقه طلایی قرار گرفته و همین مسئله ظرافت خاصی را به طراحی کلی آن بخشیده است.

در داخل بدنه این گوشی، از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 به همراه رم سریع از نوع LPDDR5X و فضای ذخیره‌سازی مدرن UFS 4.0 استفاده شده است. شایان ذکر است که حافظه رم شیائومی 13 اولترا حداکثر 16 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی داخلی آن حداکثر 1 ترابایت می‌باشد که حتی برای سختگیرترین کاربرها نیز کافی است. علاوه بر این، شرکت سازنده ادعا می‌کند که این گوشی هوشمند تأییدیه IP68 را در زمینه ضد آب و گرد و غبار بودن به دست آورده است.

شیائومی 13 اولترا

اما بدون تردید برگ برنده واقعی شیائومی 13 اولترا قابلیت‌های تصویربرداری آن است. دوربین این گوشی هوشمند با همکاری شرکت نام آشنای لایکا ساخته شده و از لنز جدید Leica Summicron، نسل جدیدی از دوربین‌های این شرکت و دیافراگم بزرگ در تمام فواصل کانونی استفاده می‌کند. این گوشی مجهز به چهار دوربین لایکا است که همگی 50 مگاپیکسلی هستند و دارای لنزی با دیافراگم بزرگ می‌باشند.

شیائومی 13 اولترا از تمای حالت‌های محبوب عکاسی، از اسنپ‌شات گرفته تا عکس‌برداری شبانه و فیلم‌برداری 8K پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود این محصول به رویای علاقه‌مندان عکاسی تبدیل شود. شیائومی 13 اولترا از 4 سنسور دوربین سونی بهره می‌برد که یکی از آن‌ها از نوع IMX989 و سنسورهای دیگر همگی IMX858 هستند. دوربین اصلی این گوشی همچنین دارای دیافراگم متغیر یک اینچی لایکا است که دارای دو اندازه دیافراگم f/1.9 و f/4.0 می‌باشد. این ویژگی دستگاه را قادر می‌سازد تا عکس‌های خیره کننده‌ای را در شرایط نوری مختلف بگیرد و برای علاقه‌مندان به عکاسی عالی است.

شیائومی 13 اولترا همچنین از نظر طول عمر باتری نیز یک هیولای واقعی است. این گوشی از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 90 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات استفاده می‌کند و همچنین مجهز به فناوری انتقال حرارت پمپ خنک کننده حلقوی است که آن را قادر می‌سازد تا عکسبرداری مداوم با وضوح 4K و نرخ فریم 60 را بدون افت فریم در طول فرآیند انجام دهد.

برای اینکه همه چیز بیشتر باب میل علاقه‌مندان عکاسی باشد، شیائومی همچنین یک ابزار جانبی ویژه به شکل دسته دوربین را برای شیائومی 13 اولترا طراحی و تولید کرده که یک کلید شاتر کوچک بر روی آن قرار دارد و با نصب کردن روی گوشی می‌توان مانند یک دوربین عکاسی حرفه‌ای از آن استفاده کرد. این یک وسیله جانبی عالی برای کسانی است که عکاسی را جدی می‌گیرند و می خواهند بیشترین بهره را از قابلیت‌های دوربین شیائومی 13 اولترا ببرند.

با اینکه شیائومی هنوز در مورد قیمت شیائومی 13 اولترا اطلاع‌رسانی نکرده اما در یکی از گزارش‌های اخیر آمده بود که این گوشی در سه پیکربندی حافظه 8/256 گیگابایتی، 12/256 گیگابایتی و 12/512 گیگابایتی عرضه شده و قیمت آن‌ها نیز به ترتیب 6299 یوان (916 دلار)، 6799 یوان (990 دلار) و 7499 یوان (1090 دلار) خواهد بود. بهترین نسخه شیائومی 13 اولترا نیز مجهز به حافظه رم 16 گیگابایتی و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی خواهد بود و ممکن است با قیمت 7999 یوان (1163 دلار) روانه بازار شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید