«هواوی انجوی 60 ایکس» با باتری بزرگ 7000 میلی آمپری معرفی شد


در مراسم رونمایی از سری هواوی نوا 11، این شرکت همچنین یک گوشی هوشمند دیگر با نام هواوی انجوی 60 ایکس (Huawei Enjoy 60X) را هم معرفی کرد. این گوشی با باتری بزرگ 7000 میلی‌آمپر ساعتی دو سلولی، فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی، صفحه نمایش بزرگ فوق‌العاده زیبا و باکیفیت 6.95 اینچی، حجم صدای 3 برابر بیشتر و سایر مشخصات، می‌تواند یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های ساخت هواوی لقب بگیرد.

هواوی انجوی 60 ایکس یک گوشی میان‌رده معمولی نیست و ویژگی‌های بسیار فراتری را ارائه می‌دهد. سری انجوی همواره به داشتن باتری بزرگ مشهور بوده و از همین رو دیدن باتری غول پیکر 7000 میلی‌آمپر ساعتی چندان هم شگفت‌انگیز نیست. با این حال، این دستگاه در سایر بخش‌ها مانند طراحی ظاهری و عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفت‌های خوبی نسبت به نسل قبل داشته که در ادامه به بررسی تک تک آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما در دیجی رو همراه باشید.

مروی بر مشخصات و ویژگی‌های هواوی انجوی 60 ایکس

هواوی انجوی 60 ایکس

طراحی و نمایش

اول از همه، از نظر ظاهری، هواوی انجوی 60 ایکس از همان سبک طراحی خاص هواوی استفاده می‌کند که ماژول دوربین بزرگ و دایره‌ای با یک حلقه درخشان در پشت بدنه قرار می‌گیرد. هواوی اخیراً از این طراحی زیاد استفاده می‌کند که البته جای تعجبی هم ندارد،‌ چرا که طرفداران این برند آن را دوست دارند. انجوی 60 ایکس همچنین دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6.95 اینچی فوق العاده زیبا است که تجربه بصری بسیار جذاب و کاملی را به ارمغان می‌آورد. این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی 270 هرتز و وضوح تصویری 2376 در 1080 پشتیبانی می‌کند. همچنین، به لطف الگوریتم‌های نرم افزاری هواوی، دقت لمس صفحه نمایش به 8 برابر رسیده که به خصوص تجربه بازی کردن را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند.

علاوه بر همه این‌ها، هواوی انجوی 60 ایکس از فناوری نمایشگر همیشه روشن نیز برخوردار است. وقتی گوشی در حالت آماده به کار قرار دارد، می‌توانید بدون نیاز به باز کردن قفل یا روشن کردن صفحه نمایش، تمامی اطلاعات مهم از قبیل تماس‌های از دست رفته، پیام‌ها و سایر اعلان‌ها را ببینید. علاوه بر این، دکمه فیزیکی موسوم به کلید ایکس هم که در این مدل اضافه شده، استفاده روزانه از گوشی را راحت‌تر می‌کند و برخی کارها را به سرعت می‌توان انجام داد. هواوی انجوی 60 ایکس در سه رنگ نقره‌ای، سبز و مشکی تولید شده و البته یک نسخه گران قیمت‌تر نارنجی رنگ هم دارد که پنل پشتی آن از جنس چرم است. گفتنی است این اولین بار است که در سری هواوی انجوی از چرم استفاده می‌شود.

دوربین

در بخش دوربین، هواوی انجوی 60 ایکس به یک دوربین دوگانه 50 مگاپیکسلی با ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در پشت بدنه خود مجهز شده است. این دوربین از حالت عکاسی شبانه Super Night Scene 2.0 و قابلیت ضبط حرکت یا همان موشن کپچر (Motion Capture) پشتیبانی کرده و یک تجربه ویدیویی عالی را به ارمغان می‌آورد. دوربین اصلی دارای دیافراگم بزرگ F1.8 است و از سنسور 1/2.5 اینچی با قابلیت ادغام پیکسلی 4 در 1 استفاده می‌کند. فناوری موسوم به «فیوژن» هم پیکسل‌های بزرگ معادل 1.4 میکرومتر را در حالت عکاسی شبانه و موشن کپچر به ارمغان می‌آورد.

هواوی انجوی 60 ایکس

باتری

یکی از مهمترین برگ‌های برنده هواوی انجوی 60 ایکس باتری بزرگ آن است. این گوشی از یک باتری بزرگ دو سلولی با ظرفیت 7000 میلی آمپر ساعت استفاده کرده و می‌تواند طول عمر بسیار بالایی داشته باشد. هواوی ادعا می‌کند که به لطف چنین باتری بزرگی، کاربران هواوی انجوی 60 ایکس تنها با یکبار شارژ می‌توانند به مدت 1.1 روز به طور مداوم ویدیو پخش کرده، به مدت 1 روز وب‌گردی کنند، به مدت 2.8 روز تماس تلفنی مداوم داشته باشند و یا 5 روز پی‌درپی به موسیقی گوش کنند!

به علاوه، نسخه چرمی هواوی انجوی 60 ایکس اولین گوشی هوشمند در دنیا است که از شارژ سریع سیمی معکوس 22.5 وات پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، به کمک این قابلیت می‌توان دستگاه‌های دیگر را از طریق گوشی و به صورت بی‌سیم شارژ کرد. بنابراین، کسانی که در کنار گوشی خود از ابزارهای پوشیدنی مانند هدفون، ساعت یا دستبند هوشمند استفاده می‌کنند، نگران تمام شدن شارژ این ابزارها نخواهند بود.

فضای ذخیره‌سازی و نرم افزار

برخلاف گوشی‌های چینی اخیر که با 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شوند، هواوی انجوی 60 ایکس حداکثر از 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی پشتیبانی می‌کند. البته، 512 گیگابایت هم برای قریب به اتفاق کاربران کافی است و بسیار بعید است که با مشکل کمبود فضا مواجه شوید. همانطور که از قبل هم می‌شد پیش‌بینی کرد، این دستگاه با سیستم عامل هارمونی او اس 3.0 که توسط خود هواوی طراحی شده، از جعبه خارج می‌شود و باید گفت که این نسخه جدید از نظر تجربه کاربری بسیار راحت‌تر، روان‌تر و پایدارتر از قبل شده است.

به لطف سیستم عامل هارمونی او اس 3.0، هواوی انجوی 60 ایکس از یک حالت ویژه و کاملاً جدید پشتیبانی می‌کند که در این حالت، کاربران به راحتی می‌توانند رفتارهای غیرعادی و مبهم برنامه‌های مخاطره آمیز را تشخیص داده و در صورت نیاز آن‌ها را کنار بگذارند. به این ترتیب، کاربران از برخی خطرات احتمالی که ممکن است از جانب برخی برنامه‌ها آن‌ها را تهدید کند، محافظت می‌شوند. همچنین، در این حالت جدید از فعالیت برنامه‌های خطرناک در پس زمینه سیستم عامل جلوگیری می‌شود.

هواوی انجوی 60 ایکس

قیمت

هواوی انجوی 60 ایکس در سه پیکربندی حافظه عرضه شده است. این گوشی از تاریخ 26 آوریل () به طور رسمی وارد فروشگاه‌ها خواهد شد و قیمت مدل‌های مختلف آن هم به صورت زیر است»

  • نسخه 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی: 1799 یوان (260 دلار)
  • نسخه 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی: 1999 یوان (290 دلار)
  • نسخه 8 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی: 2299 یوان (335 دلار)

مقایسه اجمالی هواوی انجوی 60 ایکس با هواوی انجوی 50

پس از عرضه یک گوشی جدید، اولین نکته‌ای که ذهن مخاطبان را درگیر می‌کند، پیشرفت‌های آن در مقایسه با نسل پیشین است. هواوی انجوی 60 ایکس هم در مقایسه با سری هواوی انجوی 50 پیشرفت‌های خوبی داشته که در اینجا قصد داریم به صورت اجمالی به آن‌ها بپردازیم.

مدل معمولی هواوی انجوی 50 با باتری بزرگ 6000 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع 22.5 وات و صفحه نمایش 6.75 اینچی عرضه شده بود، در حالی که مدل انجوی 50 پرو از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره برده و از شارژ سریع ایمن 40 وات پشتیبانی می‌کرد. این گوشی همچنین مجهز به سیستم دوربین سه‌گانه 50 مگاپیکسلی با قابلیت‌های هوش مصنوعی بوده و از 8 گیگابایت حافظه رم به همراه 3 گیگابایت اضافی که از حافظه داخلی به رم افزوده می‌شود، برخوردار می‌باشد.

نتیجه

هواوی انجوی 60 ایکس یک محصول رده بالا است که ورود آن به بازار یک اتفاق مثبت ارزیابی می‌شود. این گوشی به خوبی توانسته روی نقاط مد نظر کاربران تمرکز کرده (عمر باتری، میزان حافظه، بلندی صدا، صفحه نمایش بزرگ) و در عین حال ویژگی‌های جدیدی را نیز اضافه کند. شکی نیست که هواوی انجوی 60 ایکس قوی‌ترین گوشی هوشمند مبتنی بر هارمونی او اس با صفحه نمایش بزرگ و طول عمر باتری طولانی است. این گوشی در مقابل هزینه‌ای که برای خریدش پرداخت می‌شود، چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارد و اگر به سرویس‌ها و خدمات گوگل بیش از حد وابسته نباشید، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید