«وایلدفایر ای 3 لایت» معرفی شد؛ یک گوشی ارزان و رده پایین دیگر از HTC


شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی (HTC) دیگر مانند قبل در بازار گوشی‌های هوشمند فعال نیست و هر چند ماه یک بار، تنها یک گوشی هوشمند جدید را عرضه می‌کند. اغلب گوشی‌هایی هم که این شرکت تولید می‌کند مدل‌های رده پایین هستند تا دستگاه‌های ممتاز و رده بالا. این رویکرد به وضوح نشان می‌دهد که اچ‌تی‌سی هرگونه تلاش برای بازگشت به بازار پرچمدارها را به طور کامل کنار گذاشته و دیگر برنامه‌ای برای حضور پررنگ در حوزه گوشی‌های هوشمند و رقابت با شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ ندارد.

متأسفانه در سال‌های گذشته گوشی‌های رده بالای اچ‌تی‌سی فروش خوبی نداشتند و گرایش این شرکت به سمت تولید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ارز دیجیتال نیز نتیجه‌ای در پی نداشت. بنابراین، تنها گوشی‌های هوشمندی که اکنون هر از گاهی با این برند عرضه می‌شوند، محصولاتی هستند که تحت سری والدفایر (Wildfire)، یعنی ارزان‌ترین سری گوشی‌های اندرویدی HTC معرفی می‌شوند. پس از معرفی «وایلدفایر ای پلاس» (Wildfire E Plus) در ماه اکتبر سال گذشته، اچ‌تی‌سی اکنون با یک محصول ارزان دیگر به نام «وایلدفایر ای 3 لایت» (Wildfire E3 Lite) به بازار گوشی‌های هوشمند بازگشته است. خوشبختانه علیرغم نامش، این گوشی حداقل از وایلدفایر ای پلاس مشخصات بهتری دارد و قابل احترام‌تر است.

اول از همه باید اشاره کنیم که وایلدفایر ای 3 لایت دارای صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی از نوع INCELL و با وضوح اچ‌دی پلاس بوده و از تنظیمات دوربین دوگانه (دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی به اضافه دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی) در پشت بدنه خود بهره می‌برد. همچنین، این گوشی هوشمند دارای دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت، فناوری تشخیص چهره و قابلیت فیلمبرداری HD 720p است.

وایلدفایر ای 3 لایت

گوشی هوشمند جدید اچ‌تی‌سی در داخل بدنه خود به یک پردازنده هشت هسته‌ای از نوع یونیساک SC9863 مجهز شده و در دو پیکربندی حافظه 3/32 یا 4/64 گیگابایتی در دسترس خریداران خواهد بود. اسکنر اثر انگشت این گوشی در کناره بدنه و داخل دکمه پاور تعبیه شده و برای تأمین انرژی هم از یک باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی بهره گرفته شده که با یکبار شارژ می‌تواند تا 7 ساعت پخش ویدیو، 9 ساعت پخش بازی یا 7 ساعت وب‌گردی با اتصال وای‌-فای را امکان‌پذیر کند.

برخلاف وایلدفایر ای پلاس که از نسخه سبک اندروید 12 یا در اصطلاح نسخه Go استفاده می‌کرد، وایلدفایر ای 3 لایت یک گوشی مبتنی بر اندروید 12 تمام عیار است. با این حال، اگر اندروید 13 به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب می‌شد بسیار بهتر بود چرا که این روزها دیگر تقریباً تمام گوشی‌هایی که معرفی می‌شوند مجهز به اندروید 13 هستند.

از سایر ویژگی‌های برجسته وایلدفایر ای 3 لایت می‌توان به پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، LTE دوگانه، شیار کارت میکرو اس دی (تا ظرفیت 256 گیگابایت)، جک هدفون 3.5 میلی متری صدا و پورت USB Type-C برای شارژ اشاره کرد. متأسفانه، HTC اعلام نکرده که این گوشی چه زمانی برای خرید در دسترس خواهد بود و قیمت آن هم هنوز مشخص نیست. بنابراین، اگر علاقه‌مند به خرید گوشی هستید باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی بمانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید