«ویوو ایکس فولد 2» و «ویوو ایکس فلیپ» رسماً معرفی شدند


کمپانی چینی ویوو امروز از جدیدترین گوشی‌های تاشو خود با نام ویوو ایکس فولد 2 (vivo X Fold 2) و ویوو ایکس فلیپ (vivo X Flip) رونمایی کرد. ایکس فلیپ اولین تلاش ویوو برای ارائه یک گوشی تاشوی صدفی است و دارای صفحه نمایش بزرگ 3 اینچی، تراشه پردازشی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است. اما ایکس فولد 2 همان‌طور که از نامش پیداست، نسل دوم گوشی‌های تاشوی کتابی ویوو بوده و با مکانیزم لولای بازسازی‌شده، جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام (اسنپدراگون 8 نسل 2)، دوربین‌های جدید و شارژ سیمی 120 وات، همراه شده است.

در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به ویژگی‌ها و مشخصات این دو گوشی تاشو جدید بیندازیم.

ویوو ایکس فولد 2
(vivo X Fold 2)

ویوو ایکس فولد 2

ایکس فولد 2 مجهز به صفحه نمایش داخلی 8.03 اینچی از نوع E6 AMOLED با وضوح 2160 در 1916 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. پنل نمایشگر این گوشی دارای نسبت تصویر 4 به 3.55 بوده و سیستم لولای جدید هم که به سبک قطره‌ای طراحی شده (مقطع لولا به شکل قطره است) در مقایسه با مکانیزم لولای مورد استفاده در نسل اول ایکس فولد و همچنین ایکس فولد پلاس سبک‌تر و بادوام‌تر است.

علاوه بر این، یک صفحه نمایش امولد 6.53 اینچی با وضوح 2520 در 1080 پیکسل، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و نسبت تصویر مرسوم 21 به 9 نیز در قسمت بیرونی ویوو ایکس فولد 2 تعبیه شده است تا در هنگام بسته بودن گوشی بتوان از آن به عنوان یک تلفن همراه عادی استفاده کرد. هر دو پنل نمایشگر دارای اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در زیر خود بوده و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در حفره بالای خود دارند. از نظر ابعاد هم ایکس فولد 2 در حالت تا شده حدود 1.5 میلی متر از مدل قبلی خود باریک‌تر و بیش از 30 گرم نیز سبک‌تر شده است.

ویوو ایکس فولد 2

ایکس فولد 2 در پشت بدنه خود دارای یک دوربین سه‌گانه است که از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی سونی IMX866V با قابلیت لرزشگیر اپتیکال (OIS) و فناوری *Zeiss T بر روی لنز خود بهره می‌برد. دو سنسور کمکی هم شامل یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک لنز پرتره 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری است که همچنین بزرگنمایی دیجیتال تا 20 برابر را نیز ارائه می‌دهد. ویوو برای تقویت هر چه بیشتر سیستم دوربین از چیپ تصویر اختصاصی خود با نام V2 هم در ایکس فولد 2 استفاده کرده که HDR بهبود یافته در عکس‌ها و فیلم‌ها و همچنین کاهش نویز بهتر را به ارمغان می‌آورد. دوربین این گوشی تاشو می‌تواند ویدیوهایی با وضوح حداکثر 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند و دارای حالت سینمایی زایس (Zeiss) می‌باشد.

گوشی تاشو ویوو ایکس فولد 2 سیستم عامل OriginOS 3 مبتنی بر اندروید 13 را به صورت پیش فرض اجرا می‌کند که شامل بهبودها و بهینه‌سازی‌هایی برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها در صفحه نمایش بزرگ است. از جمله این بهینه‌سازی‌ها می‌توان به وجود نوار وظیفه برای کار کردن آسان با چند برنامه، ویژگی کنترل از راه دور رایانه شخصی و رابط کاربری قابل انطباق که در برخی برنامه‌ها زمانی که لولا را در یک زاویه خاص نگه می‌دارید، عوض می‌شود. یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 120 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات نیز برای تأمین انرژی این گوشی در نظر گرفته شده است.

ویوو ایکس فولد 2

ویوو ایکس فولد 2 در رنگ‌های مشکی، قرمز و آبی تولید شده و دو نسخه عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها دارای 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی بوده و 8999 یوان (1308 دلار) قیمت دارد و نسخه دیگر هم با حافظه رم 12 گیگابایتی و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی 9999 یوان (1453 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

ویوو ایکس فلیپ
(vivo X Flip)

همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، ایکس فلیپ اولین گوشی تاشوی صدفی ویوو است. این گوشی یک صفحه نمایش امولد 3 اینچی در قسمت بیرونی خود دارد و به اندازه کافی بزرگ است که بتوان از آن برای هر کار ضروری، از خواندن پیامک گرفته تا استفاده از نقشه و برنامه‌های شبکه اجتماعی استفاده شود. ویوو به طور فعال با توسعه دهندگان برنامه در حال رایزنی و همکاری است تا برنامه‌های اندرویدی برای اجرا در این صفحه نمایش بهینه شوند و کاربران ایکس فلیپ بتوانند اکثر کارهای خود را بدون نیاز به باز کردن گوشی انجام دهند.

ویوو ایکس فلیپ

اما صفحه نمایش اصلی ویوو ایکس فلیپ که بعد از باز کردن آن نمایان می‌شود، یک پنل 6.74 اینچی LTPO AMOLED با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. این گوشی نیز همانند ایکس فولد 2 از مکانیزم لولای قطره‌ای استفاده می‌کند و باید دید مشکلات رایج در گوشی‌های تاشو را تا چه حد توانسته برطرف کند. ایکس فلیپ یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و یک اسکنر اثر انگشت در کناره بدنه خود دارد و بنابراین خبری از سنسور زیر نمایشگر نیست.

برای پردازش داده‌ها در این گوشی تاشو از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده شده که تا قبل از ورود اسنپدراگون 8 نسل 2 پردازنده پرچمدار کوالکام شناخته می‌شد و هنوز هم کارایی بسیار فوق العاده‌ای دارد. علاوه بر این پردازنده قدرتمند، 12 گیگابایت حافظه رم و حداکثر 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی نیز برای ویوو ایکس فلیپ در نظر گرفته شده که برای یک گوشی تاشو کوچک بسیار عالی است. در بخش دوربین هم شاهد همان سنسور 50 مگاپیکسلی ایکس فولد 2 از نوع سونی IMX866V با قابلیت لرزشگیر اپتیکال (OIS) هستیم که یک ماژول 12 مگاپیکسلی فوق عریض آن را همراهی می‌کند.

ویوو ایکس فلیپ

یکی از نکات جالب در مورد ویوو ایکس فلیپ این است که می‌توان لولای آن را در حالت‌های مختلف ثابت کرده و استفاده‌های خلاقانه‌ای از گوشی داشت. به عنوان مثال، می‌توانید گوشی را کمی خم کرده و روی میز قرار دهید و به راحتی شروع به مکالمه تصویری نمایید. همچنین، می‌توانید گوشی را در همین حالت به صورت برعکس روی میز قرار داده و از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه نمایشگر بیرونی جهت برقراری ارتباط تصویری استفاده کنید. در انتها باید اشاره کنیم که ویوو برای تأمین انرژی این گوشی از یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 44 وات کمک گرفته و سیستم عامل Origin OS3 مبتنی بر اندروید 13 را به صورت پیش فرض بر روی آن نصب کرده است.

قیمت ویوو ایکس فلیپ از 5999 یوان (872 دلار) برای نسخه 12/256 گیگابایت شروع شده و به 6699 یوان (973 دلار) برای نسخه 12/512 گیگابایتی می‌رسد. متأسفانه، هنوز هیچ جزئیاتی از عرضه جهانی این گوشی ارائه نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید