ایسوس راگ فون 7 و راگ فون 7 آلتیمیت معرفی شدند؛ غول‌های گیمینگ جدید!


ایسوس راگ فون 7 و راگ فون 7 آلتیمیت معرفی شدند؛ غول‌های گیمینگ جدید!

ایسوس امروز بالاخره از جدیدترین گوشی‌های گیمینگ و رده بالای خود یعنی راگ فون 7 و راگ فون 7 آلتیمیت رونمایی کرد. این دو گوشی بر پایه یک تراشه پردازشی یکسان که همان اسنپدراگون 8 نسل 2 است توسعه یافته‌اند و دارای حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR5X (با فرکانس 8533 هرتز) و حداکثر 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی از نوع UFS 4.0 هستند. با دیجی رو همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به مشخصات این گوشی‌های جذاب داشته باشیم.

همین ابتدای کار تکلیف را مشخص کنیم که فرق نسخه استاندارد راگ فون 7 با نسخه آلتیمت آن در دو بخش است. اول اینکه مدل آلتیمیت یک دریچه ویژ] موسوم به AeroActive دارد که به منظور ورود مستقیم هوا به محفظه بخار داخلی طراحی شده و دوم اینکه در این مدل شاهد نمایشگر نمادین راگ ویژن (ROG Vision) در پشت بدنه هستیم.

نسخه معمولی ایسوس راگ فون 7

مشخصات و ویژگی‌های سری ایسوس راگ فون 7

ایسوس در خصوص پیشرفت‌های بزرگی که در عملکرد گیمینگ پرچمدارهای جدیدش حاصل شده، به خود می‌بالد و بر روی آن‌ها تمرکز ویژه‌ای دارد. سیستم خنک کننده GameCool7 بزرگ‌تر و بهتر از قبل شده و دارای یک لایه نیترید بور و دو ورقه گرافیتی با مساحت ترکیبی 16000 میلی‌متر مربع است که امکان بهبود 10 درصدی راندمان حرارتی، محفظه بخار چرخه سریع و بهبود بهره‌وری 15 درصدی را به واسطه استفاده حداکثری از قابلیت‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 مهیا می‌کند.

در کنار همه این‌ها، حالت ویژه ایسوس موسوم به حالت ایکس و همچنین ابزار خنک کننده جدید AeroActive 7 که در جعبه راگ فون 7 آلتیمیت قرار داده شده، باعث می‌شوند تا پایداری عملکرد این سری در اجرای بازی‌ها بسیار فراتر از دیگر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار باشد. راگ فون 7 آلتیمیت دریچه AeroActive خود را زمانی باز می‌کند که ابزار خنک کننده AeroActive 7 به گوشی متصل شده باشد. در این شرایط، بر اساس تست‌هایی که ایسوس انجام داده، حتی پس از یک ساعت استفاده شدید از گوشی و تحت فشار قرار دادن آن نیز بدنه بسیار کم گرم می‌شود.

ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت
ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت محتوای بسته‌بندی پر و پیمانی دارد.

حال که صحبت از سیستم خنک کننده به میان آمده، بد نیست اشاره کنیم که ابزار خنک کننده جدید AeroActive 7 دارای یک ساب ووفر فوق خطی 5 آهنربایی با بلندگوی 13 در 38 میلی متری است که در کنار بلندگوهای استریوی راگ فون 7 می‌تواند تجربه صدای 2.1 با باس قوی‌تر را به ارمغان آورد. ابزار خنک کننده نیز مانند خود گوشی‌ها، جک هدفون 3.5 میلی‌متری با تنظیم دیراک (Dirac) را بر روی خود دارد.

مدل‌های دوگانه راگ فون 7 مجهز به کلیدهای شانه‌ای اولتراسونیک موسوم به AirTrigger هستند و این کلیدها از جسچرهای حرکتی مختلفی نیز پشتیبانی می‌کند. موتور ویبره خطی محور ایکس هم امکان ایجاد لرزش‌های دقیق برای ارائه بازخورد لمسی واقعی برای دکمه‌ها و سایر المان‌های روی صفحه را مهیا می‌کند.

AeroActive 7
ابزار خنک کننده جدید AeroActive 7 در داخل جعبه راگ فون 7 آلتیمیت وجود دارد اما برای نسخه معمولی باید به صورت جداگانه خریداری شود.

راگ فون 7 همچنین می‌تواند ویژگی رهگیری پرتو (Ray Tracing) را در بازی‌های پشتیبانی شده فعال کند، به این معنی که بازتاب نور روی سطوح آب و فلز بسیار واقعی‌تر خواهد بود.

راگ فون 7 از یک صفحه نمایش امولد 6.78 اینچی با وضوح 2448 در 1080 پیکسل استفاده می‌کند که با حداکثر روشنایی 1500 نیت حتی از نسل قبلی خود هم روشن‌تر است. این پنل نمایشگر از نرخ تازه‌سازی متغیر تا 165 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی 720 هرتز پشتیبانی می‌کند.

ایسوس راگ فون 7

مانند نسل‌های قبلی راگ فون، این مدل جدید هم دارای یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی است که برای کمک کردن به خنک ماندن آن، به دو قسمت مساوی 3000 میلی آمپر ساعتی تقسیم شده است. البته، با وجود ثابت ماندن ظرفیت باتری، با توجه به کم مصرف‌تر بودن اسنپدراگون 8 نسل 2 انتظار می‌رود طول عمر آن بهتر شده باشد. در ضمن، سرعت شارژ در راگ فون 7 نیز برابر با 65 وات است.

ایسوس تقریباً همان سیستم دوربین نسل قبل را حفظ کرده است. پیکربندی ماژول پشتی همچنان شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از نوع سونی IMX766، یک واحد 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی اختصاصی است. دوربین جلو هم از سنسور 32 مگاپیکسلی OmniVision OV32C Quad-Bayer استفاده می‌کند که بعد از ادغام پیکسلی، تصاویر 8 مگاپیکسلی را تولید می‌کند.

ایسوس راگ فون 7 و راگ فون 7 آلتیمیت

ایسوس راگ فون 7 دارای بدنه‌ای در ابعاد 173 در 77 در 10.4 میلی متر و وزن 239 گرمی است. نسخه معمولی در رنگ‌های مشکی و سفید عرضه می‌شود، در حالی که مدل آلتیمیت فقط در رنگ سفید در دسترس خریداران خواهد بود. علاوه بر این، هر دو گوشی دارای استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر پاشش آب هستند.

راگ فون 7 از امروز در اروپا و تایوان از طریق فروشگاه آنلاین ایسوس و شرکای خرده‌فروشی این شرکت برای پیش‌سفارش در دسترس است. قیمت نسخه استاندارد از 999 یورو شروع می‌شود، اما همان‌طور که گفتیم فاقد خنک کننده AeroActive در داخل جعبه خود است (AeroActive به صورت جداگانه به قیمت 110 یورو به فروش خواهد رسید). این در حالی است که راگ فون 7 آلتیمیت به همراه خنک کننده AeroActive با قیمت پایه 1399 یورو وارد بازار خواهد شد.

اخبار تکنولوژی بلیط اتوبوس تاکسی بین شهری

AD

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید