سامسونگ مشغول بهینه‌سازی پردازنده گرافیکی AMD برای اگزینوس 2500 است


سامسونگ و AMD اخیراً قرارداد همکاری خود برای استفاده از فناوری گرافیکی رادئون در تراشه‌های پردازشی سری اگزینوس تمدید کرده‌اند. در حالی که به صراحت توضیحی در خصوص مفاد این همکاری ارائه نشده، اما به نظر می‌رسد اولین نتیجه آن استفاده از چیپ گرافیکی AMD در تراشه پرچمدار بعدی سامسونگ خواهد بود که در حال حاضر تحت عنوان اگزینوس 2500 (Exynos 2500) شناخته می‌شود. با دیجی رو همراه باشید.

گفته شده که تمرکز اصلی سامسونگ در این تراشه جدید بر روی بهینه‌سازی خواهد بود. این نکته بسیار مبهم است، اما AMD در حال حاضر دارای سخت افزارهایی با کارایی بالا است و تنها مشکل موجود، کاهش مقیاس آن‌ها به سطح قدرت گوشی‌های هوشمند است. بنابراین، سامسونگ عملاً نیازی به افزایش قدرت پردازش گرافیکی ندارد و به احتمال زیاد تمرکز خود را بر بهبود کارایی معطوف خواهد کرد که یکی از مهمترین این بهبودها، مدیریت دما خواهد بود.

AMD RDNA2

گزارش‌های غیررسمی ادعا می‌کنند که اگزینوس 2500 قرار است چند سال دیگر در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس 25 استفاده شود و مدل‌های سال آینده همچنان از تراشه سفارشی اسنپدراگون برای دستگاه‌های گلکسی استفاده خواهند کرد. در نسل‌های قبلی سامسونگ مجبور بود هر سال یک تراشه پرچمدار جدید از سری اگزینوس را برای استفاده در سری گلکسی اس آماده کند، اما امسال تمام گوشی‌های سری گلکسی اس 23 را با تراشه اسنپدراگون عرضه کرده و قصد دارد زمان بیشتری برای توسعه پردازنده‌های داخلی خود صرف کند.

در این بین، AMD هم زمان کافی دارد تا روی پروژه کار کند. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید پردازنده گرافیکی اگزینوس 2200 یعنی Xclipse 920 بر اساس معماری RDNA 2 بود، اما اکنون نسل جدیدتر آن یعنی RDNA 3 نیز معرفی شده و می‌تواند در تراشه‌های نسل بعدی سامسونگ استفاده شود. هدفی که AMD برای معماری نسل جدید خود تعیین کرده، بهبود عملکرد 54 درصدی در هر وات است که دقیقاً همان چیزی است که یک پردازنده گرافیکی موبایل به آن نیاز دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید