سامسونگ مشغول کار روی تبلت تاشو «گلکسی زد تب» است


این روزها حجم شایعات و اطلاعات لو رفته از نسل بعدی تبلت‌های پرچمدار سامسونگ، یعنی سری گلکسی تب اس 9، بسیار افزایش یافته و به نظر می‌رسد زمان زیادی تا رونمایی آن‌ها باقی نمانده است. البته، ظاهراً این تبلت‌ها تنها محصولات جدید سامسونگ نیستند و به گفته اکانت توییتری Tech_Reve@، این شرکت ممکن است یک سورپرایز ویژه برای ما داشته باشد. این سورپرایز هم چیزی نیست جز یک تبلت تاشو که همزمان با سری گلکسی تب اس 9 رونمایی خواهد شد. با ما در دیجی رو همراه باشید.

این تبلت تاشو موسوم به گلکسی زد تب (Galaxy Z Tab) عضوی جدید از سری محصولات تاشو گلکسی Z خواهد بود، اما متأسفانه، در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی در مورد آن وجود دارد. آیا این دستگاه مانند آنچه که در شایعات قبلی اشاره شده بود، خط تای دوگانه خواهد داشت؟ باید گفت چنین چیزی هنوز به طور دقیق مشخص نیست و حتی شاید از برخی جهات بسیار بعید هم باشد (داشتن دو لولا به طور قابل توجهی پیچیدگی طراحی دستگاه را افزایش می‌دهد).

البته، چنین طرحی پیش از این و در پتنتی که چند سال پیش توسط سامسونگ به ثبت رسیده، نمایش داده شده است. در پتنت مذکور می‌توان تبلتی با لولاهای دوگانه را مشاهده کرد که به دستگاه اجازه می‌دهد به جلو یا عقب تا شده و بسته به انتخاب کاربر، یک صفحه نمایش بزرگ داشته باشد یا نمایشگری کوچک‌تر با نسبت تصویر عریض را پیش روی مخاطب قرار دهد.

گلکسی زد تب
پتنت چند سال پیش سامسونگ در مورد تبلت موسوم به گلکسی زد فولد تب

با این حال، طرح‌های پتنت و ثبت اختراخ همیشه به واقعیت تبدیل نمی‌شوند و به نظر می‌رسد استفاده از طراحی تک لولا بسیار ساده‌تر خواهد بود. سامسونگ در حال حاضر چهار نسل از گوشی‌های تاشو سری زد فولد را با همین سبک طراحی عرضه کرده و اگر بتواند ابعاد آن را به نحوی بزرگ‌تر کند، می‌تواند یک تبلت تاشو هم در ویترین خود داشته باشد.

با نزدیک شدن به زمان رونمایی سری گلکسی تب اس 9، انتظار می‌رود اطلاعات بیشتر و موثق‌تری در مورد خط تولید جدید سامسونگ به دست آوریم. همچنین، در خبری مرتبط گفته می‌شود اولین تلاش اپل در زمینه تولید دستگاه‌های تاشوها به جای آیفون، در بخش تبلت‌های آیپد خواهد بود. مینگ چی کو، یکی از تحلیل‌گران مطرح اپل، می‌گوید که آیپد تاشو در سال 2024 عرضه خواهد شد و از همین رو سامسونگ هنوز زمان دارد تا پیش دستی کرده و رقیب اصلی خود در بازار را شکست دهد.

نظر شما در مورد تبلت تاشو احتمالی سامسونگ چیست؟ آیا چنین محصولی می‌تواند با استقبال عمومی گسترده مواجه شود؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید