تاریخ عرضه رسمی «شیائومی 13 اولترا» اعلام شد


مورد انتظارترین غول دوربین در دنیای گوشی‌های هوشمند، یعنی شیائومی 13 اولترا (Xiaomi 13 Ultra)، رسماً در 18 آوریل (29 فروردين) رونمایی خواهد شد. شیائومی پیش از این عرضه این گوشی را تأیید کرده بود، اما امروز سرانجام تاریخ دقیق آن را هم اعلام کرد.

تصاویر جدید فاش شده از شیائومی 13 اولترا نشان می‌دهند که یک بار دیگر شاهد جزیره دوربین دایره‌ای بزرگ خواهیم بود، اما با این تفاوت که این بار چهار لنز دوربین مجزا در آن تعبیه شده است. مطمئناً همکاری شیائومی با کمپانی نام آشنای لایکا تأثیر بسیار زیادی در کیفیت دوربین این گوشی خواهد داشت و می‌تواند بار دیگر عنوان بهترین دوربین دنیای موبایل را که اخیراً به اوپو فایند ایکس 6 پرو رسیده، از آن خود کند.

شیائومی 13 اولترا

شیائومی 13 اولترا دارای لنز جدید Leica Vario-Summicron خواهد بود و با توجه به نوشته‌های بین لنزها، می‌توان حدس زد که دوربین اصلی مجهز به لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و دوربین تله فوتو هم از یک لنز f/3.0 استفاده کند. یک فلاش LED دوگانه نیز در سمت چپ جزیره دوربین تعبیه شده که البته تاحدودی با تمام رندرهایی که قبلاً دیده‌ایم متفاوت است.

شیائومی 13 اولترا

صحبت از تصاویر رندر شده به میان آمد و باید اشاره کنیم که دیروز شاهد انتشار واضح‌ترین تصاویر از شیائومی 13 اولترا بودیم. این تصاویر لبه‌های تخت گوشی را نشان می‌دهند اما به نظر می‌رسد کناره‌های نمایشگر از نوع منحنی 2.5 بعدی است. از نظر مشخصات، انتظار داریم یک سنسور 1 اینچی از نوع سونی IMX989 برای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در نظر گرفته شود و در کنار آن از یک دوربین 50 مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی (یکی با لنز پریسکوپ برای زوم بیشتر و دیگری برای تصاویر پرتره) استفاده شود.

شیائومی 13 اولترا

رویداد رونمایی از شیائومی 13 اولترا برای ساعت 19 به وقت چین (14:30 به وقت ایران) برنامه‌ریزی شده است. در ضمن، این یک رویداد جهانی است و از همین رو ممکن است تاریخ عرضه و قیمت نسخه‌های بین المللی پرچمدار جدید شیائومی نیز در آن اعلام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید